Jak zrobić warkocz na drutach

Kilka osób mailowo pytała mnie jak zrobić warkocz. Robienie warkoczy jest bardzo proste. Wystarczy drut pomocniczy (ja używam pończoszniczego, bo jest znacznie krótszy niż zwykle.

Warkocz z sześciu oczek.
Na drut pomocniczy należy nałożyć 3 oczka i umieścić z tyłu robótki.
Przerobić pozostałe 3 oczka warkocza, a następnie przerobić pozostałe 3 oczka z drutu pomocniczego.



Należy przełożyć 3 oczka na drut pomocniczy, ale umieścić go z przodu robótki.
Jak wyżej: przerobić najpierw trzy oczka z drutu, po czym dopiero trzy pozostałe z drutu pomocniczego.


(Zdjęcia pochodzą z książki "Robimy na drutach")


Jak widać można sobie zrobić prosty sweterek z warkoczami:

Sweter, który zrobiłam półtora roku temu.

8 komentarzy:

  1. Świetne!! Wielkie dzięki!! mam nadzieję, że mi się uda!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś umiałam robić warkocze,teraz sobie przypomniałam.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  3. aha aha proste, mowisz?? ojjj chyba nie dla mnie :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Chyba nie bardzo rozumiem - najpierw zostawić oczka na drucie pomocniczym z tyłu, a później z przodu czy jak?
    Chciałam zrobić sobie sweterkową poszewkę na podusię z 3 warkoczami, ale mam właśnie problem co i jak :(

    OdpowiedzUsuń
  5. no dzięki wielkie naprawdę proste dzięki wielkieeeeeeeee raz jeszcze :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że tutorial się przyda do robótek:)

      Usuń
  6. Może fachowcy zrozumieli- ja wcale. "potem przerabiamy oczka z drutu pomocniczego" i co? Pozostają po przerobieniu na tym pomocniczym drucir czy jak? Możesz napisac tak, żeby laicy zrozumieli?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może lepiej, żeby ktoś Ci pokazał jak to się robi, bo z opisu czasami ciężko zrozumieć. Może mama, babcia, ciocia, koleżanka? Albo poszukaj tutorialu na YT, może znajdziesz coś, co pozwoli Ci zrozumieć w czym rzecz. Pozdrawiam:)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

 .

 .